Zbavte se nespavosti

Nekvalitní spánek, který je krátký, přerušovaný, nebo jinak nekvalitní, označujeme za nespavost. Nějakou formu nespavosti zažívá Evropě přibližně 40% populace.

Naučená nespavost

Příčiny nespavosti mohou být různé. Jak uvádí MUDr. Borzová z poradny pro spánkové poruchy, nejčastějším typem nespavosti je naučená nespavost (tzv. psychofyziologická insomnie). Podstatou naučené nespavosti je nepříjemná zkušenost, kterou "vylepšíme" negativními myšlenkami, či obavami.

Tyto obtíže se často stávají chronickými (trvají déle než 6 měsíců) a velkým rizikem je vznik závislosti na lécích na spaní. Pozitivní zprávou je, že tento druh nespavosti lze velice dobře ovlivnit použitím hypnózy, která je pro klienty příjemná a přináší rychlé výsledky. Společně s klientem pracujeme na úpravě režimu, sladění denního rytmu a sladění návyků. Klienti na hypnóze oceňují zejména to, že se rychle zbaví negativních myšlenek a získají jasný důkaz, že usnou bez obtíží a pravidelný spánek se rychle obnoví.

Klienti typicky říkají:

  • Dnes zase určitě neusnu...
  • Co když dnes zase nebudu spát?
  • Bez léků určitě neusnu...
  • Zítra to nezvládnu!
  • Co když dnes neusnu bez tabletky?
  • Zítra určitě nebudu moct fungovat...

Hypnóza není efektivní v těchto případech:

  • Nespavost způsobená neurologickým onemocněním (problémy se zády, meziobratlovými ploténkami, migrény, polyneuropatie aj.)
  • Nespavost způsobená onemocněním srdce, cév, dýchacího traktu nebo štítné žlázy.
  • Nespavost způsobená degenerativním onemocněním mozku (různé typy demence, Parkinsonova choroba, Huntingtonova demence, aj.)

          U těchto onemocnění konzultujte nespavost se svým lékařem-specialistou a postupujte dle jeho doporučení.

V těchto případech jste u mě na správném místě:

  • Trpíte naučenou nespavostí, která byla popsána výše. Začátek nespavosti je spojen s událostí, nebo událostmi, které naráz nebo postupně vedly k narušení spánku, nebo spánkových návyků. Typická je negativní zkušenost s tím, že se Vám dlouho nedařilo (či nedaří) usnout a často se obáváte večera, zda dnes usnete.
  • Nespavost spojená se závislostí na lécích: Nespavostí trpíte dlouho a snažíte se ji řešit léky (Neurol, Lexaurin, aj.) a již máte na lécích závislost. Když si tabletku nevezmete, již ani nevíte, zda nemůžete spát kvůli nespavosti, nebo kvůli tomu, že máte již na tabletce vybudovanou závislost.
  • Nespavost spojená s úzkostí: Budíte se v noci s prožitky úzkosti, nebo kvůli úzkostem nemůžete usnout. V některých případech řešíte i závislost na lécích proti úzkosti.
  • Nemůžete usnout, protože máte "hlavu plnou myšlenek". Příčinou je nadměrný stres, aktuální události, nebo zacyklená mysl a kruh myšlenek, ze kterých se neumíte vymanit.
  • Nespavost s časným buzením spojená s chmurným laděním nebo depresemi. Zde se kromě nespavosti zaměřujeme i na terapii deprese.

UPOZORNĚNÍ:

Intervence nespavosti hypnózou vyžaduje v průměru 4 setkání a je vhodná pro déletrvající potíže se spánkem.

Pokud je Váš problém s nespavostí akutní a potřebujete okamžité řešení, navštivte obvodního lékaře a nechte si předepsat léky na spaní. Teprve poté co se Váš stav stabilizuje pomocí léků na spaní, přejděte k terapii, abyste po skončení terapie mohli léky bez obtíží vysadit.

Pokud jste již několik dní nespali a jste v akutní krizi, nečekejte prosím, že Váš problém během jedné návštěvy mávnutím kouzelného proutku vyřešíme!

Názory klientů

automaticky se zobrazují poslední reference se štítkem "nespavost"

Před absolvováním hypnózy jsem několik let trpěla problémy s usínáním – především, když jsem musela nečekaně vstávat brzy nebo když jsem se stresovala, např. ze zkoušek. Když jsem pak začala pracovat a pravidelně vstávat v 6:15, brzký čas vstávání mě dostával pod tlak a já nemohla usnout dlouho do noci (rána). Měla jsem strach jít si lehnout, spánek se pro mě stal jednou z nejméně oblíbených činností.

Již po první návštěvě jsem zaznamenala zlepšení usínání, nechuť k tomu jít si lehnout v podstatě vymizela. Několikaletý problém jsme s panem Illem odstranili asi za měsíc.

HN
27. května 2018

Vynikající. Spánek se mi o hodně zlepšil. Děkuji.

KZ
1. května 2018

Už jsem dala i pár osobních doporučení – usínám bez problémů, dokonce i třeba o hodinu dřív, když je potřeba jít spát brzy.

NH
27. dubna 2018

Další hodnocení klientů si můžete přečíst zde...